Etiket var, ürün yok, Ürün var, etiket yok

18

2022 Nisan ayı Market Endeksi verilerini açıklayan Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi Çalışma Grubu Başkanı Aygül Öner; “ufukta ürün sıkıntısı görünüyor” dedi.

Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi Çalışma Grubu Başkanı Aygül Öner konuyla ilgili şu açıklamayı yapmıştır:

Tüketici Birliği Federasyonu tarafından Eylül 2021’de, Market Enflasyonu ismiyle başlatılan ve bir market ve onüç ürün üzerinden yapılan çalışmanın test aşaması sona ermiştir. Bu çalışma; Ocak 2022’den itibaren, üç farklı ilde, altı ayrı markette ve 178 ürün üzerinden, Market Endeksi ismiyle genişletilerek, devam ettirilmektedir. Elde edilen veriler, çalışmanın temel ilkeleri ve kıstasları, alt kırılımlarının olduğu dosya halinde kamuoyuna açık olarak yayınlanmaktadır.

Edinilen veriler ışığında;

1-Market sepetindeki ürünlerin fiyatları, 01.04.2022-05.05.2022 döneminde yüzde 5,79 oranında artmıştır.

2-Fiyatlardaki artış hızı bir önceki aya göre azalmış olsa da, yüksek enflasyon süreci devam etmektedir.

3-Nisan 2022 döneminde fiyatı en çok artan ilk beş ürün:

ÜRÜN GRUBUDEĞİŞİM %
SALÇA46,33
SÜT24,10
ÇAMAŞIR DETERJANI21,61
TAVUK17,66
TOZ ŞEKER13,90

4-Nisan 2022 döneminde fiyatı en çok azalan son beş ürün:

ÜRÜN GRUBUDEĞİŞİM %
ZEYTİN0,00
ÇİKOLATA-3,32
TUZ-3,68
YEŞİL MERCİMEK-3,79
YUMURTA-8,37

5-Market raflarında etiket olduğu halde ilgili ürünün bulunmadığı, ürün olduğunda da, etiketinin bulunmadığına ilişkin tespitlerimizde yoğunlaşma görülmektedir. Bu durum ürün tedarikinde daralmanın habercisi olarak değerlendirilmelidir.

MARKET ENDEKSİ VERİ TABANI İÇİN TIKLAYIN

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1_IhL0yZ0GvE9vpZNFovbXgN2VR6cIYLZ/edit?usp=sharing&ouid=110498310429882911596&rtpof=true&sd=true

Önceki İçerikYıllık ortalama sebze enflasyonu yüzde 178
Sonraki İçerikBu ülkenin özlemleri var