
Ali ihsan Nazlı // Tüketici Sorunları Yardım Derneği (TÜSOYAD) Genel Başkanı
Gün geçmiyor ki, Kütahya Çinigaz’dan TÜSOYAD Derneğimize (Tüketici Sorunları Derneği) şikayet gelmesin.
Çinigaz hazır kartlı abonelere ek fatura göndererek tüketicileri yıldırıp, faturalıya geçmeye zorluyordu ancak derneğimiz TÜSOYAD’ın katkıları ile meclise soru önergesi verilince bu defa da vatandaşlara usulsüz kullanımı bahane ederek, o evde kendisi oturmuyor ise, “uygunsuz kullanım” deyip saati sökecek ve hazır kartlılardan alınan güvence bedeli unutulacağı gibi; tekrar vatandaş faturalıya geçmeye zorlanacak, ayrıca bununla da kalmayıp, halktan tekrar güvence bedeli alınmasının önü açılmış olacak.
Biz dernek olarak yine söylüyoruz, bu Çinigaz’ın arkasındaki güçler kim ya da kimler acaba?
EPDK, (Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu) tüketici lehine olan yönetmeliklerin kaldırılarak Tüketici aleyhine olan yönetmeliklerin neden çıkarılmasına göz yumuyor acaba?
Kartlı saatlerin ev sahibi ve kiracılar arasında bir köprü olduğu bilindiği halde, kiracı faturalı da ödemeyip çekip gittiği zaman fatura ev sahibine kalmaz, ancak her kiracının teminat tutarı ve diğer harcamalar ile 600- 700₺ harcama yaptığı düşünülürse günümüz şartlarında asgari ücretli bir vatandaşın bu ücreti ödemesi sizleri ne kadar memnun edip, vicdan azabınızı ortaya koyar? Gerçekten merak ediyoruz.
Her ne olursa olsun, bizlerin karınca misali tüketicilerimizin haklarını sonuna kadar arayacağımızdan emin olabilirsiniz.
Çini gaz, cin gaz’lığını maalesef yine gösterdi.
Saygılarımla.