Türk satıcılar Koronavirüs dinlemedi

129

Ekonomideki iyileşme sinyalleri ve ihracatın tekrar artışa geçmesi ile AliExpress üzerinden dünyaya satış yapan Türk markalarının ve KOBİ’lerinin e-ihracat performansı, pandemi öncesine göre katlandı. AliExpress’in global ölçekte düzenlediği Yaz Kampanyası’nı iyi değerlendiren satıcılar, satışlarını önceki aya göre 3 kat arttırmayı başardı.

Türkiye’de hızla büyüyen e-ihracatın önde gelen platformu haline gelen AliExpress, güçlü iş ortaklıkları sayesinde platformda aktif satış yapan binlerce Türk satıcının siparişlerini Koronavirüs sebebi ile zorlaşan uluslararası lojistik süreçleri ve ülke bazlı kısıtlamalara rağmen dünyanın 150’den fazla ülkesine ulaştırmayı başardı.

2019’dan beri Türkiye’den satıcı kabul eden ve e-ihracatın odağı haline gelen AliExpress, KOBİ’lerden üreticilere, yerel markalardan global Türk markalarına kadar bir çok işletmeyi 200’den fazla ülke ve bölgedeki 150 milyon müşterisi ile buluşturuyor, sağlamış olduğu e-ticaret altyapısı sayesinde ilk yatırım ihtiyacını ortadan kaldırıyor.

Yaz kampanyasında satışlar 3 kat arttı!

15 Haziran’da başlayan ve küresel çapta düzenlenen Yaz Kampanyasına ilk defa katılan Türk satıcılar ile AliExpress’in milyonca müşterisini buluşturan ve 7 gün süren bu kampanyada satışlar zirve yaptı, yüze yakın Türk satıcı Mayıs cirosunu sadece bu kampanya ile geçti.

Ebebek, Flo, DeFacto ve Sefamerve gibi küresel çapta tanınan Türk markalarının, üreticilerin ve KOBİ’lerin de katıldığı kampanyada, Türk ürünlerinin gösterimi için hazırlanan özel tanıtım sayfası satışların artmasında önemli rol oynadı. Bununla birlikte, ilk defa bu kampanyada, Rusya, Fransa ve Suudi Arabistan’daki sosyal medya fenomenleri AliExpress uygulaması içinden 50’ye yakın canlı yayın yaparak sıcak satış gerçekleştirdi. Kampanya döneminde Türk satıcıların satışları, Koronavirüs öncesi dönem ile karşılaştırıldığında 3 kat artarak yeni bir rekora imza attı.

Kampanya siparişleri pandemiye rağmen Cainiao lojistik çözümleri ile yola çıktı!

Alibaba Grubu’nun lojistik şirketi Cainiao, pandemi döneminde birçok ülkede lojistik hizmetlerinin olumsuz etkilenmesine rağmen, PTT ile kurduğu güçlü iş ortaklığı sayesinde Türk satıcıların uluslararası gönderilerinin dünyanın birçok yerine teslim edilmesini sağladı. Rusya, Avrupa, Ortadoğu gibi kritik e-ihracat pazarlarına gönderiler pandemi süresince açık kalırken, siparişler 5 USD’den başlayan rekabetçi maliyet yapısı ile dünyanın dört bir yanına hızlı şekilde sevk edildi.

Karayolu E-İhracatı Solmaz ve AliExpress işbirliği ile başladı!

Türkiye’nin lider lojistik şirketlerinden Solmaz ile yapılan iş ortaklığı sayesinde AliExpress satıcıları ilk defa e-ihracat gönderilerinde karayolunu kullanmaya başladı. Pandemi döneminde azalan havayolu trafiğine alternatif olacak şekilde başlayan karayolu e-ihracat, Türk satıcılarının Avrupa’daki müşterilerine ürünlerini ulaştırması için hızlı ve ekonomik bir çözüm olarak ortaya çıktı.

Otomotiv kategorisi öne çıktı, KOBİ’ler satışlarını katladı!

Rekabetçi fiyat yapısı ve kaliteli ürünleri ile geleneksel ihracat kanallarında öne çıkan Türk otomotiv sektörü, AliExpress ile e-ihracatın da parlayan yıldızı oldu. Geçtiğimiz sene Eylül ayında AliExpress’te satış yapmaya başlayan ve dünyanın dört bir yanına ürün gönderen Bross Autoparts’ın sahibi Ali Kanık şunları söyledi: “AliExpress sayesinde daha önce satış yapamadığım Rus pazarına girdim ve yaz kampanyasında satışlarımın %55’i Rusya’dan geldi. Ürünlerimizi dünyaya pazarlamak için bize bir çok imkan sunan AliExpress’te ciddi bir potansiyel olduğunu fark ettik. Örneğin, ürün tanıtım videolarını nasıl kullanmamız gerektiğini öğrendik, ürün isimlerini farklı ülkelere göre optimize etmenin ne kadar önemli olduğunu anladık”

Pandemi sonrası e-ihracata ilgi giderek büyüyor

Pandemi sonrası yaşanan normalleşme sürecinde e-ticarete ve e-ihracata yönelmek isteyen tüm işletmelere destek olan AliExpress, satıcı eğitimlerine online olarak devam ediyor. E-İhracata başlamak isteyenlere yönelik geniş bir eğitim repertuarı sunan AliExpress, uygulamalı videolar ve ihtiyaçlara göre sürekli güncellenen sunumlar ile satıcılara destek oluyor.

Ali Kanık sözlerine şöyle devam etti: “Ne zaman ihtiyacım olsa anında destek alabildim ve eğitim imkanlarından faydalandım. Gerek lojistik, gerekse diğer operasyonel konularda AliExpress Türkiye ekibi 7/24 yardımcı oluyor, bu bizim için çok önemli. Bu sayede AliExpress ana satış kanalımız haline geldi.”

Önceliğimiz KOBİ’lerin E-İhracat ile büyümesi

AliExpress Türkiye ve Ortadoğu Ülke Müdürü Yaman Alpata ise şunları söyledi: “Alibaba Grubu’nun misyonu her yerde ticaret yapmayı kolaylaştırmak. Kısa sürede binlerce satıcımız ve iş ortaklarımız ile dev bir ekosistem oluşturduk ve Türkiye’nin lider e-ihracat platformu haline geldik. Bu zor zamanlarda büyük küçük ayırt etmeden tüm satıcılarımıza elimizden geldiğinde destek olmak istiyoruz. Alibaba Grubu’nun küresel gücünün yanı sıra Türkiye’de satıcılarımıza sağladığımız 7/24 destek ve online eğitim imkanları ile Yaz Kampanyasında kırdığımız satış rekoru ile Türk satıcısının dünya pazarında söz sahibi olmaya başladığını görmek gurur verici.”

Daha çok bilgi almak için 0850 955 24 80’den AliExpress Türkiye Satıcı destek hattına ulaşabilir ya da AliExpressUniversity.com adresine tıklayıp ücretsiz eğitimleri inceleyerek AliExpress ve e-ihracat konusunda daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

AliExpress hakkında:

2010 yılında Alibaba Grubu tarafından kurulan global ölçekte bir çevrimiçi perakende pazar yeri ve hizmet sağlayıcı olan AliExpress, dünyanın dört bir yanından müşterilerin doğrudan üretici ve dağıtıcılardan alışveriş etmelerine imkan tanıyor. Bugün 200’den fazla ülke ve bölgeye 18 dilde hizmet veren AliExpress, Alibaba Grubu’nun küreselleşme stratejisinin öncüsü olmayı sürdürüyor.