Esnafa ticari akaryakıt verilmesi elzemdir

44

ESNAFA TİCARİ AKARYAKIT VERİLMESİ ELZEMDİR

Bendevi Palandöken // Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı 

Bu yıl benzine 1 Lira 48 Kuruş, motorine 1 Lira 59 Kuruş, LPG’ye ise 1 Lira 84 Kuruş zam yapıldı. En önemli maliyet kalemi akaryakıt olan esnafımızın bu zamlar karşısında ayakta durması zorlaşıyor. Zamların vatandaşa yansımaması için ticari akaryakıt artık elzem bir ihtiyaç oldu. Bununla birlikte taşımacı esnafımıza zorunlu köprü ve otoyol geçişleri en azından bir süre tamamen ücretsiz olmalı.

ZAMLARIN VATANDAŞA YANSIMAMASI İÇİN TİCARİ AKARYAKIT ŞARTAkaryakıt kalemi esnafımızın en önemli maliyet kalemiyken, A’dan Z’ye tüm ürünlerin fiyatlarına da doğrudan etki ediyor. Eşel mobil sistemi ile büyük bir kısım pompaya yansımasa bile artık yansıyan artışlar, son gelen zamlar esnafımızı çok zorlamaya başladı. Yolcu ve yük taşımacılığında doğrudan maliyet kalemini artırarak kazancın azalmasına bu akaryakıt zamları sebep oluyor. Esnafımız bu zamlar karşısında zorlanırken fiyatları da vatandaşa yansıtmamak için kendinden tasarruf ediyor. Esnafın zorlanması doğrudan vatandaşın cebine yansıyor. Bu da enflasyon başta olmak üzere ekonomiyi olumsuz etkiliyor. Ticari araçlar için ticari akaryakıt verilmesi şu noktada en önemli beklenti haline geldi.

ZORUNLU KÖPRÜ VE OTOYOL ÜCRETLERİ ESNAFIMIZDAN ALINMAMALI

Ticari akaryakıttan sonra maliyet kalemlerinin en önemlilerinden birisi de zorunlu köprü ve otoyol geçiş ücretleri. Esnafımızdan bu ücretler en azından bir süre, pandeminin etkileri tamamen azalana kadar alınmamalı. Bununla birlikte pandemi süreci boyunca bu geçişler nedeniyle gelen cezalar, bu cezalardan doğan icralar da durdurulmalı. Şoför esnafımızın maliyetini artıran bu durumların çözülmesi, vatandaşın da cebini doğrudan etkileyecektir. Esnafımızın maliyetleri artmadığı sürece hiçbir şekilde hiçbir ücrete zam da yapmaz. Dolayısıyla piyasalarda fiyat artışlarının müsebbibi olarak gösterilen esnafımızın bu zan altında kalmaması için ticari akaryakıt ve zorunlu köprü otoyol geçişlerinde destek verilmeli.

Önceki İçerikTasarruf edemiyorsak, israf da etmiyoruz
Sonraki İçerikTÜKDES Genel Başkan Yardımcısı Metin BIYIK: “Kaldırımlar motokurye /motosiklet yolu mu?”