Market Endeksi, bir ayda yüzde 7,56; yedi ayda yüzde 78 arttı

18

2022 Temmuz ayı Market Endeksi verilerini açıklayan Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi Çalışma Grubu Başkanı Aygül Öner; “gerçekleşen artış oranı dikkate alındığında, 2022 yılını üç haneli enflasyon ile kapatacağız” dedi.

Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi Çalışma Grubu Başkanı Aygül Öner konuyla ilgili şu açıklamayı yapmıştır:

Tüketici Birliği Federasyonu, Ocak 2022’den itibaren üç farklı ilde, yedi ayrı markette ve 208 ürün üzerinde yaptığı çalışma ile TBF Market Endeksi verilerini oluşturmakta ve sonuçlar her ay kamuoyu ile paylaşılmaktadır.

Paketlenmiş gıda, temizlik ve hijyen ürünlerinin yer aldığı 37 ürün grubunda bulunan 208 farklı ürünün 1 Ağustos 2022 tarihinde edinilen etiket fiyatlarına göre;

1-Temmuz 2022’de aylık fiyat artışı yüzde 7,56 olmuştur.

2-2022 yılının ilk yedi ayındaki artış yüzde 78,00 olarak gerçekleşmiştir.

3-1 Ocak 2022’de 784,52 TL’ya dolan market sepeti, 1 Ağustos 2022’de 1.323,87 TL’lık harcamayı gerektirmektedir.

4-Temmuz 2022’de fiyatı en çok artan ilk beş ürün grubu;

ÜRÜN GRUBUARTIŞ %
PEÇETE48,00
GAZLI İÇECEK26,26
TUZ25,32
BULAŞIK DETERJANI24,07
ÇAMAŞIR DETERJANI23,82

5-Temmuz 2022’de fiyatı en çok azalan ilk beş ürün grubu;

ÜRÜN GRUBUARTIŞ %
DİŞ MACUNU-25,10
TAVUK-10,75
KIRMIZI MERCİMEK-4,44
AYÇİÇEK YAĞI0,00
BEYAZ PEYNİR0,00

6-2022 yılının ilk yedi ayında gerçekleşen fiyat artışları dikkate alındığında, yıllık fiyat artışının yüzde 150-170’in üzerinde olması, sürpriz olmayacaktır.

Market, marka ve diğer tüm bilgileri içeren

MARKET ENDEKSİ VERİ TABANI İÇİN

TIKLAYIN

Önceki İçerikDünya Bakliyat Konfederasyonu Başkanı Cindy Brown: “Bakliyat bir sürdürülebilirlik modelidir”
Sonraki İçerikAralık ayında uyarmıştık, yasal takip süresi 180 güne çıkarılmalı!