Unilever’den sağlık çalışanlarına 10 milyon bardak çay ve 1,7 milyon kâse çorba

211

Uluslararası çapta koronavirüs (Covid-19) pandemisine karşı yapılan çalışmaları destekleyen Unilever, Türkiye’de de Sağlık Bakanlığı’nın öncülüğünde yürütülen mücadeleye, Domestos’un ardından Lipton ve Knorr markalarıyla da katkı sunmaya devam ediyor. Bu kapsamdaki desteklerine ilk olarak Sağlık Bakanlığı’na 12 TIR dolusu 230 ton Domestos çamaşır suyu bağışıyla başlayan Unilever, şimdi de 81 ildeki kamu hastanelerine, 16 ton Lipton siyah çay ve bitki çayı ile 30 ton Knorr çorba gönderiyor.

Unilever Türkiye, Rusya, Orta Doğu, Kuzey Afrika, Orta Asya ve Kafkasya Dondurma, İçecek ve Gıda Kategorilerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Özgür Kölükfakı, “Gıda ve hijyen ürünleri üreten bir firma olarak, dünyanın daha önce deneyimlemediği böyle zor bir dönemde, topluma karşı sorumluluğumuzun her zamankinden çok daha büyük olduğunun farkındayız. Sağlık Bakanlığımızın öncülüğünde Türkiye genelinde yürütülen mücadeleye desteğimizi, Domestos’un ardından Lipton ve Knorr markalarımızla da sürdürüyoruz. Sosyal fayda sağlamayı her zaman amaç olarak benimseyen bu iki markamızla, Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğü’nün rehberliğinde ihtiyaç belirlenen kamu hastanelerine dağıtılmak üzere, 10 milyon bardağa karşılık gelen 16 ton siyah çay ve bitki çayı ile 1,7 milyon kâseye denk gelen 30 ton çorba gönderiyoruz. Ayrıca yine bu süreçte fabrikalarımızda, en üst seviye güvenlik önlemleri altında, artan ihtiyaçlara yönelik üretimi yetiştirmek amacıyla gayret ve özveriyle çalışan ve ürünlerimizi tüketicilerimize ulaştırmak için satış operasyonunda kahramanca görev yapan tüm arkadaşlarımıza da gönülden teşekkür ediyoruz” diye konuştu.

UNILEVER HAKKINDA

Unilever, 190’dan fazla ülkede satılan ürünleri ile her gün 2,5 milyar tüketiciye ulaşan, Gıda, Ev Bakım, Kişisel Bakım ve İçecek Ürünleri konusunda dünyanın önde gelen tedarikçilerinden biridir. Dünya genelinde 155.000 çalışanı olan Unilever, 2019 yılında 52 milyar Euro yıllık satış hacmine ulaşmıştır. Şirketin kapsama alanının yarısından fazlası (%59), gelişen ve yükselen pazarlarda yer almaktadır.

Unilever Türkiye portföyünde; OMO, Rinso, Yumoş, Domestos, Cif, Elidor, Dove, Dove Men, Toni&Guy, Signal, Clear, Rexona, Lux, Axe, Lipton, Knorr, Calve, Algida, Carte d’Or, Cornetto, Nogger, Magnum, Max, Unilever Food Solutions ve Vaseline markaları yer almaktadır.

Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı (USLP), şirket stratejisinin temelini oluşturmakta ve şunları hedeflemektedir: 

  • 2030’a kadar ürünlerimizden kaynaklanan çevresel etkimizi yarı yarıya azaltmak
  • 2020’ye kadar milyonlarca insanın geçim kaynaklarını iyileştirmek

USLP, büyümeyi ve şirkete duyulan güveni artırarak değer yaratmakta, maliyetleri düşürürken riskleri azaltmaktadır. Unilever’in, sürdürülebilir yaşam markaları, 2018’de, şirketin işinin geri kalanından yüzde 69 daha fazla büyümüş ve şirketin büyümesine yüzde 75 oranında katkı sağlamıştır.

2010 yılından bu yana, Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı aracılığıyla, bir milyardan fazla insanın sağlığını ve refahını geliştirmesine, çevresel ayak izimizi yarıya indirmeye ve işimizi büyütürken milyonlarca insanın geçim kaynaklarını artırmaya yardımcı olmak için harekete geçiyoruz. Şimdiden önemli ilerlemeler kaydettik ve hedefimizi genişletmeye devam ediyoruz. Son olarak 2025 yılına kadar plastik ambalajlarımızın yüzde 100’ünün tamamen yeniden kullanılabilir, geri dönüştürülebilir veya gübrelenebilir olmasını sağlamayı taahhüt ettik. Yapılması gereken daha çok şey olsa da 2018 yılında Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi’nde sektör lideri ve sekiz yıl üst üste Globescan/SustainAbility Global Kurumsal Sürdürülebilirlik Liderleri anketinde en üst sırada yer alan şirket olarak tanınmaktan gurur duyuyoruz.  

Unilever ve markaları hakkında daha fazla bilgi için www.unilever.com sitesini ziyaret edin.

USLP hakkında daha bilgi için: www.unilever.com/sustainable-living/