Sagaza, 2010 senesinde couture alanında gece elbisesi ve gelinlik üretmek üzere yola çıktıktan tam dokuz sene sonra, hızlı giyim alanında da varlığını gösteren koleksiyonlar üretmeye başladı.
2019 senesinde gerçekleştirdiği iş birliği ile hızlı giyime göz kırpan marka, Temmuz 2020’de, pandemi döneminde adını bir çok aktör ve aktris’in stillerinin yaratıcısı olarak duyuran Stil direktörü İlknur Şeref ile özel bir koleksiyona imza atarak 2. Koleksiyonunu satışa sundu. Garden Violet adını verdikleri ve dünyanın fenomen isimlerinin stillerinden yola çıkarak üretilen koleksiyon, Temmuz ayının ortasında hedef kitle ile buluşmasına karşın otuz günde üç aylık satış hedefini ikiye katladı.
Yalnızca e-ticaret sitesinde ve trendyol.com‘da satışa sunulan koleksiyona yoğun ilgi karşısında memnuniyet duyduklarını belirten Baki Süslüer Sagaza’nın gelecek dönem stratejisinde de hızlı giyim- yavaş moda felsefesinin yer alacağını duyurdu. Süslüer açıklamasında; “Sagaza olarak en büyük zamanımızı Ar-Ge’ye ayırıyoruz. İyi kumaşa doğru yatırımı yapmak bizim için en az doğru ustalık ile bu kumaşı buluşturmak kadar önemli.” dedi.
Sagaza hazır giyim’de %100 büyüyecek, cirosunun %40’ını hızlı moda oluşturacak
Süslüler yaptığı açıklamada; “Dünyanın değişen tüketici ihtiyaçlarına klasik üretim stratejileriyle yanıt veremeyiz. Markaları oluşturanlar, onların kullanıcılarıdır. Bizim kullanıcımız dünyanın her yerindeki trendlere hakim, yaşadığı dünyaya ve çevresine karşı hassas ve yenilik arayan, yaş aralığı çok geniş bir kitle. Sagaza kadını olarak tanımladığımız bu hedef kitlenin abiye konusunda da talebi minimalizm yönünde. Ayrıca dünyayı etkisi altına alan Athleisure ve Streetwear couture markaların da DNA’sını değiştirmeye başladı. Sagaza Bridal ve Couture alanında kendi kreatif direktörü Zelia Kaçar’ın yıllık belirlediği trendlere göre ilerliyor. Ancak buranın müşterisi olan Sagaza Kadını, günlük hayatında da kaliteli kumaşı, iyi işçilik ve uygun fiyat ile kullanmak istiyor. Akıllı tüketim dediğimiz bu finansal anlayış ile biz de hızlı giyim konusunu radamıza aldık. Bu alanda yatırımlarımızı genişlettik. 2021 senesine pandeminin gölgesinde girecek de olsak; bu alanda yatırımlarımızı gerek Ar-Ge gerek ise üretim alanında artıracağız. Gerek üretim, gerekse pamuk kullanımında organik tarım ürünü , sürdürülebilir kumaşlar yaratmayı hedefledik. Bu nedenle yavaş moda, hızlı giyim diyoruz. Sagaza olarak 2021 senesinde ciromuzun %40’ını hızlı giyimden kazanmak gibi bir iddiamız mevcut.” dedi.