Doritos kitlesel fonlamayı Türkiye’ye tanıttı

15

Gençleri hayatı cesurca yaşamaya ve hayallerinin peşinden gitmeye davet eden Doritos, ‘Bi Cesaret’ kampanyasıyla gençlerin hayallerini gerçeğe dönüştürmesine destek oldu. PepsiCo Türkiye’nin in-house ajansı PEP. Creative Studio’nun yaratıcı liderliği ve Facebook’un strateji partnerliğinde hayata geçirilen proje yaklaşık 30 milyon insana ulaştı. Fongogo kitlesel fonlama  platformu üzerinden gerçekleştirilen kampanya çerçevesinde çevre, dans, eğitim, kültür & sanat, film, müzik, spor, tasarım, teknoloji ve turizm içeriklerinde oluşturulan projelerin tanıtımı Instagram ve Facebook üzerinden Doritos tarafından gerçekleştirildi. Doritos’un Facebook ve Instagram üzerinden sağladığı medya desteği ile projelerden yaklaşık 30 milyon kişi haberdar oldu. Kampanyanın etkisiyle Kitlesel Fonlama konusunda pozitif bir algı oluşturularak gençlere cesaret verildi.

Gençlerin sadece %14,5’i Kitlesel Fonlamayı biliyordu

Kitlesel fonlamanın kullanılmamasının en önemli sebebinin bilinirlik olabileceğini düşünerek, fonlamanın bilinirliğini anlamak için bir araştırma yapmaya karar verdiklerini söyleyen PepsiCo Yiyecek Pazarlama Direktörü Osman Dilber: “Instagram hesabımızdan gerçekleştirdiğimiz anket sonuçları bize gençlerin kitlesel fonlamadan haberdar olmadığını net bir şekilde gösterdi. Anketimize katılanların sadece %14,5’u kitlesel fonlamayı bildiğini söyledi. #BiCesaret kampanyası sonrası, aslında yıllardır var olan kitlesel fonlamanın bilinirliği, yalnızca iki ayda yüzde 74 oranında artış gösterdi. Kitlesel fonlamanın sosyal medyada konuşulması, bir önceki seneye kıyasla, kampanya döneminde yüzde 43 artış sağladı. Gençlerin hayallerine ulaşmaları için yalnız olmadıklarını göstermek, kitlesel fonlama gibi hiç bilmedikleri ve aslında tam aradıkları konseptle onları tanıştırmak ve hayallerini bu platform üzerinden fonlamaları için milyonlara ulaşmalarını sağlamak öncelikli hedefimiz oldu. Aslında biz gençlere doğrudan maddi imkan sağlamak değil, gençlerin kendi kendilerine maddi imkan yaratabileceklerini görmelerini istedik. Kampanya sonuçlarında bunu gerçekleştirdiğimizi görmek bizi mutlu etti” diye konuştu.

Kitlesel Fonlama Başvurularında Rekor Artış

BiCesaret kampanyası dahilinde 38 farklı dijital materyal üretildi. Bu materyaller ile kitlesel fonlama konusunda gençler cesaretlendirildi. Sadece iki aylık kampanya süresinde toplam 230 Bin TL’den fazla fon toplandı. Kampanyanın yayında olduğu dönemde, iş ortağımız Fongogo’nun ziyaretçi sayısı ortalama 57 bine ulaşarak kampanya öncesi dönemin tam 2 katına çıkmış oldu. Kampanya dönemi boyunca siteye gelen trafiğin %59’u Doritos BiCesaret kampanyası kaynaklıydı. Yalnızca Doritos #bicesaret projesi için gelen başvuru sayısı, Fongogo’nun ortalamasının yaklaşık 4 katına erişti ve Fongogo’nun haftalık ortalama başvuru sayısı 40’a çıktı. Doritos’un kampanyası süresince Fongogo’da açılan kampanya sayısı, son 1 sene içinde açılan tüm kampanyaların 7 katı olarak kaydedildi.

PepsiCo Hakkında 

PepsiCo ürünleri, dünyanın dört bir yanındaki 200’den fazla ülke ve bölgede, tüketicilerimiz tarafından günde bir milyar kez, beğeniyle tüketiliyor. PepsiCo; Frito Lay, Gatorade, Pepsi Cola, Quaker ve Tropicana şirketlerinin sunduğu yiyecek ve içecek portföyü ile 2019 yılında 67 milyar doların üzerinde net gelir elde etti. PepsiCo’nun geniş yiyecek ve içecek ürün portföyü, her biri yıllık 1 milyar doları aşan perakende satışına sahip 23 ayrı markanın dâhil olduğu yüzlerce yiyecek ve içecek ürününü kapsıyor.PepsiCo’nun Fayda Gözeterek Kazanmak vizyonunun kalbinde, Yiyecek ve İçecek Sektöründe Dünya Lideri Olmak yer alıyor. “Fayda Gözeterek Kazanmak”, piyasada sürdürülebilir şekilde kazanma ve bu faydayı şirketimizin tüm alanlarına dâhil etme tutkumuzu yansıtıyor. Daha fazla bilgi için, www.pepsico.com.tr adresini ziyaret edin.