Turhan Çakar: “Gramaj kaosu nedeniyle tüketiciler fiyat kıyaslaması yapamıyor”

92

Turhan Çakar // Tüketici Hakları Derneği THD Genel Merkezi Genel Başkanı

Ambalajlı gıdalarda gramaj keyfiyetine, kaosuna standart getirilmeli

Ambalajlı gıdalarda gramaj keyfiyeti tüketicileri yanıltıyor, mağdur ediyor

Gramaj kaosu nedeniyle tüketiciler fiyat kıyaslaması yapamıyor

Gramaj kaosu tüketicilerin kıyaslama hakkına zarar veriyor

Ambalajlı gıda gramajları tüketicilerin kıyaslama hakkına uygun olmalı

Ambalajlı gıda gramajlarına 50 gram, 100 gram, 250 gram, 500 gram, 1 kilogram ve katları şeklinde standart getirilmelidir
 

Gramaj keyfiyetine, kaosuna son verilmesi ve gramajlara standart getirilmesi için ilgili bakanlıkları göreve çağırıyoruz.

Ambalajlı gıdalarda gramaj (ağırlık) standardı olmadığından, üretici firmalar gıda gramajlarını istedikleri gibi gelişigüzel belirlemektedirler.

Ambalajlı Gıda Gramajlarına (Ağırlıklarına) Örnekler:

Zeytin Çeşitleri: 175 gram, 350 gram, 400 gram, 680 gram, 780 gram

Peynir Çeşitleri: 160 gram, 350 gram, 420 gram, 450 gram, 545 gram, 600 gram, 900 gram

Bal Çeşitleri: 350 gram, 460 gram, 600 gram, 850 gram

Bisküvi, Kurabiye, Kraker, Gofret Çeşitleri: 35 gram, 46 gram, 64 gram, 70 gram, 82 gram, 89 gram, 105 gram, 114 gram, 117 gram, 150 gram, 165 gram, 172 gram, 198 gram, 220 gram, 240 gram, 350 gram, 393 gram, 800 gram

Çikolata Çeşitleri: 310 gram, 327 gram

Kurutulmuş Meyve (Kuruyemiş) Çeşitleri: 120 gram, 150 gram, 350 gram, 400 gram

Sucuk – Sosis Çeşitleri: 140 gram, 220 gram, 225 gram, 240 gram

Pekmez Çeşitleri: 300 gram, 700 gram

Reçel Çeşitleri: 230 gram, 300 gram, 370 gram, 380 gram, 800 gram

Kek Çeşitleri: 162 gram, 180 gram,

Çocuk Devam Sütü: 350 gram, 800 gram

Tereyağı: 125 gram, 180 gram, 225 gram, 400 gram, 450 gram

Yukarıda çeşitli ambalajlı gıda maddelerinin gramajlarına (ağırlıklarına) yer verilmiştir. Görüleceği ve anlaşılacağı gibi, ambalajlı birçok gıda maddesinin gramajları (ağırlıkları) firmaların isteklerine, keyfiyetine, kendi anlayışlarına ve çıkarlarına göre belirlenmektedir.

Ancak, ambalajlı gıdalardaki gramaj (ağırlık) keyfiyeti tüketicileri yanıltmakta ve mağdur etmektedir.  Ambalajlı gıdalardaki gramaj kaosu nedeniyle tüketiciler fiyat kıyaslaması yapamıyor ve tüketicilerin kıyaslama hakkına zarar veriliyor.

Ambalajlı gıda gramajları tüketicilerin gıdaları satın alırken fiyat kıyaslaması yapabilme hakkına uygun olarak düzenlenmeli, belirlenmelidir.

Ambalajlı gıdalarda tüketicilerin fiyat kıyaslaması ve doğru seçim yapabilmesi için gıda gramajlarına (ağırlıklarına) 50 gram, 100 gram, 250 gram, 500 gram, 1 kilogram ve katları şeklinde standart getirilmelidir.

Ambalajlı gıdalarda gramaj kaosu ve keyfiyetine son verilmesi ve gramajlara standart getirilmesi için Tarım ve Orman Bakanlığını, Ticaret Bakanlığını, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığını göreve çağırıyoruz.

Basınımıza, kamuoyuna, ilgili ve yetkililere saygıyla duyurulur.

Önceki İçerikSuriye Susamında Salmonella Tehlikesi! Helvalara Dikkat!
Sonraki İçerikİstanbul Şişli’de kaldırıma park eden araçlara mesajla tepki