Levent Küçük // Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı
Bir dolandırıcılık öyküsü, sosyal medya hesaplarının kopyalanması…
E-posta yoluyla derneğimize ulaşan bir kişinin mağduriyetini, tüketicilerimizi bir kez daha uyarmak amacıyla paylaşıyoruz…
“X adlı şahıs benim üniversiteden arkadaşım olur. 27/08/2020 günü kullanmış olduğu Instagram adlı sosyal medya uygulaması üzerinden X isimli kullanıcı, Y isimli Instagram kullanıcı şahsa yani bana, “Migros’ta çalışıyorum ve pandemiden dolayı müşterilere 750₺ hediye çeki dağıtıyorum senin cep telefonun faturalı mı?” diye mesaj attı. Ben de “Evet” dedim. Bunun üzerine bana “Mobil ödeme kayıt yazıp 5555 yolla” diye mesaj attı. “Daha sonra gelen mesaja evet yazıp 3544’e gönder” dedi ve ben de söylenenleri yaptım.
Bana gelen mesajda “PUBG Mobile’den Unknowcash satın almak için bu mesajı Evet yazın” diye bir mesaj geldi. Her bir mesaj 120₺’dir diye mesaj geldi. Mesajı X’e attım. X isimli kullanıcı bana “Ben ve ailem de yaptı bir şey olmaz bunlar sadece bir reklam” dedi. X ile samimi olduğumuz için mesajı “Evet” olarak onayladım. X isimli kullanıcı bana bu işlemi 3 kez tekrarla diye mesaj attı. Ben de bu işlemi 3 defa tekrarladım. Toplamda 360₺ tutarında mesajı onayladım. Daha sonra bana “750₺ kazandın bunu banka hesabına daha sonra atacağım” dedi. Daha sonra “Aileden kimse faturalı hat kullanıyor mu?” diye sordu. Ben de “Annemin hattı faturalı” dedim. Aynı işlemi dört sefer de annemin hattından yaptım. 480₺ de annemin faturasına eklendi.
Daha sonra X bana bu işlemi birkaç sefer daha yapmamı söyledi. Ben de bu işte bir terslik olabileceğini düşündüm ve Instagram adlı sosyal uygulaması üzerinden X’i görüntülü aradım ve X açmadı. Birkaç sefer denedim yine açmadı. X’in aynı sosyal uygulamadaki diğer adresinden görüntülü aradım. Bu sefer açtı. Olup biteni kendisine anlattım ve X böyle bir isteğinin olmadığını, kendisinin de Migros’ta çalışmadığını ve bana “Sakın böyle bir şey yapma çünkü o Instagram adresinin sahte olduğunu kendi Instagram adresimden belirttim” dedi. “Benim adıma hesap açılarak listemde olan kişilere mesaj atıyor” diye e-posta attım diye belirtti. Ben de dolandırıldığımı anladım ve polis merkezine gittim.
Kullanmış olduğum operatör açığı ve güvenliksiz işlemleri yüzünden toplam 840₺ para kaybettim. Kendi faturalı hattım Türk Telekom ve babamın üzerine kayıtlı Türkcell müşteri hizmetlerini arayarak bu durumun iptal edilmesi gerektiğini belirtmiş olsam da kendileri bunu ödemek zorunda olduğumu belirterek, hiçbir şekilde yardımcı olmadan beni daha da mağdur duruma düşürmüşlerdir.