Tatil rezervasyonu dolandırıcılarına dikkat

55

Nihat Altay // Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı ve Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkan Yardımcısı

Yaz mevsiminin gelmesi ve yasakların kademeli olarak kaldırılması ile tatil beldeleri için plan yapılmaya başlandığı bu günlerde dolandırıcıların gerek sosyal medya üzerinden, gerek bazı internet sitelerinden, gerekse 0800’lü hatlardan cazip ve ucuz paylaşımlar yaparak vatandaşları tuzağa düşürebiliyorlar. Dolandırıcılar, “fırsat, yüzde 50 indirim, son bir kaç gün” gibi lüks otellerin fotoğraflarıyla konaklama ve seyahat reklamı yaparak vatandaşları dolandırıyorlar.

İnternet üzerinden tatil rezervasyonu daha rahat ve hesaplı bir şekilde kolayca yapılabiliyor. Bu nedenle her site dolandırıcı değildir. Ve güvenilir sitelerden tatil rezervasyonu yapılabilir. Ancak geçmiş yıllarda örnekleri ile pek çok kez karşılaştığımız tatil planlama organizasyonları, dolandırıcıların hedefi haline gelerek binlerce kişinin mağdur olmasına neden oldu. Öncelikle herhangi bir ücret gönderiminden veya kart çekiminden önce çok dikkatli davranılarak ilan verilen tesisin TÜRSAB üyesi olup olmadığı araştırılmalıdır. TÜRSAB’ın iletişim numarasından aranarak ilanın doğruluğu teyit ettirilmelidir. İlan veren sitenin ismi arama motoruna yazılarak şikayetler hakkında araştırma yapılmalıdır. Son olarak tercih edilen otel aranarak böyle bir tur şirketi ile anlaşmanın olup olmadığı sorulmalıdır.

Ayrıca hiç bir koşulu yerine getirmeyen tesisler için “5 yıldızlı konaklama” diye yanlış bilgi verenlere de dikkat etmek gerekiyor. Bu kişiler dolandırıcı değil ancak verilen bilgiler otel veya tesis hizmetleri ile aynı olmadığı için tatil günlerinin ilk günden kabusa dönüştüğüne dair tüketicilerden yoğun şikayetler aldık. Bu durumda rezervasyon yapmadan önce mutlaka rezervasyon formu doldurulmalıdır. Çünkü rezervasyon formunda alınacak hizmetlerin detaylı dökümü yer almaktadır. Son olarak ücret gönderilmeden veya kart çekimi yapılmadan önce oteli arayarak nerede ve kaç yıldızlı olduğu sorulmalı, otel sitesine girerek müşteri yorumları mutlaka okunduktan sonra tatil rezervasyonu için nihai karar verilmelidir.

Önceki İçerikTBM Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu: “Tüketiciye tam koruma için garanti süresi 4 yıla çıkarılmalı”
Sonraki İçerikTÜDEF ve TÜKODER Genel Başkanı Aziz Koçal, “Tüketicinin ihtiyaç sıralamasını reklamlar değiştirmemeli”