Öğrenciye verilen eğitimin kalitesi, maddi koşullara bağlanamaz

419

Nilüfer Tuba Akman //www.tuketicidostu.com.tr & TD Tüketici Dostu Dergisi İmtiyaz Sahibi & Sorumlu Yazı İşleri Müdürü

“Tarihimize, günümüze ve geleceğimize sahip çıkalım”

Konyaaltı’nda bir öğretmenin: “Ağzınızı yüzünüzü dağıtırım, ben konuşuyorum burada. Okul temizliğinden siz sorumlusunuz!” şeklinde mikrofondan seslenişi, aşırı talihsiz şekilde cereyan etmiştir ve felaket ötesi bir an olarak tarihte yerini almıştır. “İlkokul, ortaokul ve liselerin bahçesi, öğrencilerin her yeni eğitim-öğretim gününe hazırlanışının müjdecisidir. Ders aralarında bir arada bulunmanın ortamıdır. Masumdur, eğlencelidir, renktir, hep bizimledir” Dolayısı ile bu şekilde bir seslenişin izahı olmaz, hiçbir eğitimciye yakışmaz. Fakat tüketicinin de bilinçli hareket etmesi gereklidir. Bulunduğumuz yerden, empatiden yoksun şekilde eğitimciye küfretmek de uygunsuzdur. Öğretmenlerimiz her yeni gündeki mesailerinde inanılmaz fedakarca çalışmaktadırlar. Kendimize ve yaşamımız olan tarihimize, günümüze ve geleceğimize sahip çıkmak hepimizin vatandaşlık görevidir.

“Dolayısı ile özel okullarımızda yürürlükte olan tüm hizmet kalemlerinin kalitesi, Devlet okullarında da yer almalıdır”

Okulların açılması ile genel işleyişte tüketiciler açısından sıkıntı yaratabilecek çeşitli olumsuz gidişat örnekleri yaşanmaktadır. Okulların genel işleyişinde herhangi bir aksaklık olduğunda, ilgili konu tüketiciye hemen yansımaktadır. Tüketici de çeşitli konulardaki endişesini öğrencinin okulunda, sosyal medya adreslerinde dile getirmektedir. Dolayısı ile özel okullarımızda yürürlükte olan tüm hizmet kalemlerinin kalitesi, Devlet okullarında da yer almalıdır. Tüketicinin en temel edinme haklarından biri olan kaliteli ve doğru eğitim her kurumda eşit sağlanmalıdır. Öğrenciye verilen eğitimin kalitesi, maddi koşullara bağlanmamalıdır.

“Devlet okullarında öğrencilerin öğretmenlere aldığı hediyeler, maddi durumu olmayan öğrencileri sadece rahatsız etmek ile kalmayıp, psikolojik anlamda etkilemektedir”

Öğretmenlerimiz, öğrencilerinde psikolojik tahribat yaratacak konulara hakim olmalıdır ve her süreci doğru yönetmelidir. Örneğin; Özel günlerimizde öğretmenlere sürekli alınan hediyelere kısıtlama getirilmelidir” Özellikle Devlet okullarında öğrencilerin öğretmenlere aldığı hediyeler, maddi durumu olmayan öğrencileri sadece rahatsız etmek ile kalmayıp, psikolojik anlamda etkilemektedir. Maddi durumu olmayan öğrenciler ve aileleri, bu zorunluluğa maruz bırakılmamalıdır. Örneğin; “Standart bir hediye paketi tercih edilebilir, Devlet tarafınca öğretmenler için 12+1 şeklinde bir maaş ikramiyesi de belirlenebilir”

“Okulda temizlik görevlisi var diye de öğrenci tuvaletleri temiz bırakmama ya da okulun bahçesine herhangi bir çöp maddesi atma yolunu tercih etmemelidir”

Devlet okullarının tümüne temizlik görevlisi verildiğine emin olunmalıdır. “Elinde paspas ile dolaşan; koridor paspaslayan tuvalet temizleyen müdürlerini, müdür yardımcılarını hatta öğretmenleri kimse o şekilde görmek istemez, kendileri de bunu istemez” Herkes sadece kendi işini yapmalıdır. Fakat “Okulda temizlik görevlisi var” diye de öğrenci, tuvaletleri temiz bırakmama ya da okulun bahçesine herhangi bir çöp maddesi atma yolunu tercih etmemelidir. “Evimizin salonunda dolanırken yere çöp atmıyoruz, eşyalarımızı özenli şekilde kullanıyoruz ve temizliğimize sürekli özen gösteriyoruz” Okullar da yuvamızdır, gerekli düzeni sürekli sağlamalıyız.

“Günde 2-3 saat çalışan okul servis hosteslerinin maaşları genel standarda oturtulmalıdır”

Özel ve Devlet okullarının tüketiciye sağladığı okul servis hizmetlerinde de sıkıntılar sıklıkla yaşanmaktadır. İlgili okula hizmet veren ulaşım şirketi, okullar açılmadan evvel tüm güzergahı ortalama şekilde belirlemelidir. Böylelikle, yeni kaydolan öğrenciler haricinde, öğrenciler mağduriyet yaşamayacaklardır. Özellikle özel okullara hizmet veren ulaşım şirketlerinin taşeron okul servislerinde yer alacak okul servis hostesi istihdamında sorunlar yaşanmaktadır. Günde 2-3 saat çalışan okul servis hosteslerinin maaşları genel standarda oturtulmalıdır. Servislerde, belirli bir yaş aralığında olan öğrenciler için özellikle hostes bulunması zorunlu kılınmalıdır. Mahalle mahalle servis hostesi arama stresine girilmemelidir ve evlatlarını okul servisine gönül rahatlığı ile emanet etmek tüketicinin hakkıdır.

Okul yöneticileri, öğretmenler ve veliler adaptasyon sürecini iyi yönetebilmelidirler”

Online eğitim sürecinin, öğrenciyi de öğretmeni de yorduğu aşikardır. “Ev ortamı olması nedeni ile gerekli disiplin sağlanamadı. Öğrenciler sosyalleşemedi, arkadaşlarını özleyen öğrenciler teknolojiye daha farklı sarıldı” Okula dönüş sürecinde ortaya çıkan iniş çıkışlı duyguların oluşmasının, arada uyumsuzlukların belirmesinin ve adaptasyon sürecinin sancılı ilerleyeceğinin farkında olmak çok önemlidir. Okul yöneticileri, öğretmenler ve veliler bu süreci iyi yönetebilmek adına el ele vaziyet almalıdır.