Elektrik, doğalgaz faturaları can yakıyor

172

Nihat Altay // Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı

Nisan ayında, “Tedarik şirketlerinin oluşturduğu mağdurlara bir önlem alınmaz ise sorun daha büyüyecektir”, diye yazmıştım. İş yerini kapatan esnaf, işten çıkarılan işçi, ücretsiz izinde maaş desteği ile geçinmeye çalışan tezgahtar, seyyar satıcı ayırt etmeksizin pek çok kişiden tedarik şirketleri hakkında şikayetler almaya devam ediyoruz.

Pandemi sürecinde sokağa çıkma yasaklarının olduğu, bankaların kredi verdiği, vatandaşların ekonomik yönden zor süreç geçirdiği Nisan, Mayıs, Haziran aylarında tüketicilere elektrik, doğalgaz ve su faturaları yansıtılmadı. Bunun yanında herhangi bir kesinti de olmadı. Ancak bu süreçte tüketicilerden yoğun bir şikayet almaya başladık.

Bu şikayetler abonelerin faturalarına yansıyan fahiş ücretlerdir. Yaz aylarında en fazla 100₺ doğalgaz faturası ödeyen abonelerin ortalama 3 aylık ödemesi gereken ücret 300₺ olduğu hesaplanırsa, tüketicilerden 3 ay sonra 5.000₺’ye kadar fatura yansıtıldığına dair şikayetler alıyoruz. Üstelik yüksek miktarda gelen faturalardan dolayı kuruma şikayet edilirse tüketicilerin evlerindeki sayaçlar sökülerek götürülüyor. İlgili kurumların yansıtılan faturaları tekrar gözden geçirerek mağduriyetin önüne geçmeleri gerekiyor. Bu sorunlar hem elektrik hem de doğalgaz aboneleri için geçerli. Aylık 1.500₺ elektrik faturası gelen bir esnafa son fatura 4.500₺ gelmiş. Bunun gibi pek çok örnek verebilirim.

Bu durumda tüketicilerin izleyecekleri yol olarak ilgili kurumun gönderdiği faturaya yazılı şekilde itiraz etmeleri gerekiyor. Ayrıca CİMER üzerinden EPDK’ya şikayet formu düzenlesinler. Son olarak Tüketici Hakem Heyetine müracaat ederek fazla yansıtılan ücretlerin iadesini talep etsinler. Tüketici Hakem Heyetlerine müracaat ederken (İlgili kurumdan olumsuz yanıt alındı ise) yansıtılan faturaları ödeyerek, ödenmiş makbuzlarla müracaat edilirse hem abonelik kesintisi yaşanmaz hem de icra gibi sorunlarla karşılaşılmaz.