Oris Telekom ve Türk Telekom iş birliği ile hatsız kalışımın hikayesi

199

Serkan Ulukut // Grafik Tasarımcısı

5 Nisan 2021’den beri İnternetim olmadan geçen 8. günün ardından halen ne kadar süreceği belli olmayan çaresiz bir bekleyiş içindeyim. İnternet servis sağlayıcım olan Oris Telekom’un bana önerdiği çözüm bu. Aslında bu firmayla ocak ayına kadar bir sorunum yoktu. Ocak ayında Cuma’dan başlayan 4 günlük bir kesinti olmuştu. Oris Telekom’un çağrı merkezi 7/24 hizmet vermemekte, sadece hafta içleri akşam 7’ye kadar hizmet vermekte. Dolayısıyla cuma akşamı kesilen internetimden haberi olmaları, sikayetvar.com’a yazmamın ardından Pazartesi günü aranıp, Salı günü ekip göndermeleri suretiyle çözüldü. Onlar açısından 24 saatte çözüldü, benim açımdan 4 günde. Problemin tam olarak ne olduğu ile ilgili bir bilgi alamadığımı da belirteyim. Sadece lokal bir arıza olduğu söylendi.

Bundan sonra bu zamana kadar çeşitli aralıklarla 1 gün 2 günlük kesintiler oldu ve gittikçe de can sıkmaya başlamıştı. En sonuncusunda bunun Türk Telekom’un altyapısında NDSL düzenleme/dönüşümle ilgili olduğu ve problemin çözüldüğü söylenmişti. Yani artık bundan sonra bir kesinti yaşamayacaktım. Fakat sonra yine 1 gün 2 gün derken artık bu kesintilerin, önemli, mutlaka online olmamı gerektiren zamanlarda olup olmayacağından endişelenmeye başladım. İnsanın internetinin kesintisiz olmayacağına güvenememesi, hele ki uzaktan online çalışıyorsa, sorumlulukları, hedefleri varsa çok kötü.

Belki firma ‘bir şekilde halleder yea’ diye düşünüyor olabilir diyerekten onu da açıkladım: burası yazlık bir site olduğu için insanlar genellikle kışın kalmıyorlar ve dolayısıyla da burada pek sabit internet bağlatan olmuyor. Yani wi-fi ile komşudan bağlanayım gibi bir seçeneğim de yok. Hadi çok çok önemli zamanlar için telefonumdan hotspot açarak bağlanayım desem, telefonun evin içinde çekip çekmeyeceği belli değil. O da sıkıntılı. Yani benim durumumda sabit internet her türlü şart. Ama firma bu söylediklerimi duymamış gibi yaptı. Umurlarında olmadığını çok iyi ifade etmiş oldular bu sessizlikle.

Açıkçası firma beni adamakıllı bilgilendirmedi bile. Satır aralarından çekip çıkarabildiğim NDSL hat bağlanacakmış veya altyapı değişiyormuş gibi bir şeyler. Hani söyleseler belki bir çözüm düşüneceğim, o da yok. Yapılan çalışmanın kararını kim aldı? Bana neden sorulmadı? Oris Telekom müşterilerini koruyan, Türk Telekom’u bağlayıcı bir sözleşme yapmamış mıdır? Nasıl oluyor da Oris Telekom yetkilileri bu çalışma süreci hakkında en ufak bir bilgiye sahip olmuyorlar? Nasıl oluyor da benim hattımla ilgilenen Türk Telekom ekibine ulaşamıyorlar?

Sikayetvar.com’a bu problem için ikinci kez yazdığımda tekrar arandım fakat dalga geçer gibi, üst düzey yetkili olduğu söylenen kişi dahi, standart çağrı merkezi elemanlarının söylediklerinin bir kelime dışına çıkmadı. Konuşmamız yaklaşık şu şekilde oldu:

+İnternetim ne zaman gelecek?

-En kısa zamanda…

+Hanımefendi bu bir zaman birimi değil ki? Geçen hafta da böyle dediniz, bakın 1 hafta geçti. Bu işin bir planı programı, aşamaları yok mudur? Mesela şu an hangi aşamadayız?

-Çözüm aşamasında…

+Peki bundan önceki aşamanın adını söyler misiniz?

-O da çözüm aşamasıydı. Beklemekten ve sabırlı olmaktan başka çaremiz yok…

Yani internet servis sağlayıcım bana interneti ne zaman sağlayabileceğini bile söyleyemiyor. Dalga geçer gibi cevaplar veriyorlar. Düşünmeden edemiyorum; acaba nasıl olsa başlarına bir şey gelmeyeceğini ve her şeyin yanlarına kar kalacağını bildikleri için mi böyle yapıyorlar?

Tüketici hakları 175’i aradım ve beni BTK’nın sitesine yönlendirdi. Ben de şikâyetimi yazmak için siteye girdim ve anladığım kadarıyla sikayetvar.com’dan bir farkı yok sistemin. Ben şikâyetimi yazıyorum, şikâyetim ilgili firmaya iletiliyor, 10 gün içinde firma bana her zaman verdiği cevabı veriyor ve konu kapanıyor. Üstelik, Oris Telekom BTK’nın seçmeli formundaki seçeneklerde bulunmuyor bile! Ülkede tüketici hakları gibi bir kurum kalmamış. Firmalar da bunun bilincinde, istedikleri gibi at koşturuyorlar.

Normalde, yani normal bir ülkede, bana internet sağlayamayan firmanın, bu süreçteki zararımı tazmin etmesi gerekir. Kaçırdığım işler, satışlar, parası ödenmiş eğitimler, yerine getiremediğim sorumlulukların açtığı zararlar vs. Bizde internet sağlayamadığı günün parasını faturadan düşerse öp başına koy! Ayrıca hadi diyelim altyapının gerçekten çok ciddi bir sorun dolayısıyla elden geçirilmesi gerekiyor; bunun için bana öncesinden tarih verilmesi ya da daha iyisi benden gün alınması, kaç gün internetin kesik olacağı gibi bilgilerin verilmesi gerekmez mi yahu? Çocuk oyuncağı sanıyorlar yaptıkları (yapamadıkları) işi!

Bugün 10. gün. Dün internet gelir gibi olmuştu. Modemin ışığı bir başka yanıyor, arada sabitleniyor vs. Çok düşük hızlarda da olsa (1-2 Mbit aralığında), arada kesilip gelse de idare ettim. Bunun sürecin sonuna yaklaşıldığına işaret ettiğini, sonunda problemin çözüleceğini düşündüm. Bugün Oris’ten aradılar ve dediler ki internetiniz bağlanamıyor. Benim hattımda (devrelerde sanırım) kronik bir arıza varmış. Devreler değişmesine rağmen problem devam edince yeni bir port’a transfer etmeye karar vermişler benim hattı. Ama o da ne! Yeni bir port yokmuş! Kalmamış.

Yani Türk Telekom kafasına göre benim hattımın arızalı olduğuna karar veriyor (oysa bana sorsalar arada sırada birkaç saatlik kesintiler beni bozmuyordu. Hiç elleşmeyin derdim) ve kendi arzuladıkları bir gün bana haber dahi vermeden hattımı kesiyorlar. 9 günde düzeltemeyip eskisinden de beter hale getiriyorlar ve beni hepten internetsiz ve hatta portsuz bırakıyorlar. Oris Telekom ise müşterisini koruyacağına Türk Telekom’u koruyor ve diyor ki (tabi işlem bu şekilde sonuçlanmadan önce) : ‘eğer bu tamirata başlanmasaydı hepten internetsiz kalabilirdiniz.’ e ne oldu şimdi? Bugün Oris Telekom görevlisi iptal işlemlerini başlatabileceğimizi söyledi. Bilemiyorum belki de ‘sorunlu’ müşterilerinden kurtulmak istediler.

Sıkı durun, asıl bomba şimdi geliyor. Türk Telekom’a göre konu kapandı, pılını pırtını toplayıp çekip gitti. Sorumluluk da onlarla birlikte puff oldu. Şimdi velev ki yeni bir port açılsa benim oradaki hakkımı, sıramı gözetecek hiçbir merci yok. Tabi eğer Türk Telekom’u her gün, hizmet talep eden yeni müşteri gibi arayıp, “Port bugün açıldı mı bugün açıldı mı?” diye sormazsam! Çünkü Türk telekom, eğer müşterisi değilseniz kesinlikle ilgilenmiyor. Altyapıymış vs umurlarında değil.

Şimdi… Böyle bir dönemde, internetin hayati olduğunu hatırlatmama gerek yok. Birileri benim hayat damarlarımı kesti ve sorumluluğu üzerine almak istemiyor. Ben bu birinin kim olduğunu öğrenmek istiyorum! Oris Telekom’un iddiasına göre bu Türk Telekom, çünkü onlar zaten hatların durumunu göremiyorlarmış. Türk Telekom Balıkesir İl Müdürlüğü’ne göreyse ‘ben sizinle uğraşmak zorunda değilim, kendi müşterilerim var!’