Renault’nun yeni konsept modeli MORPHOZ

167

Renault Grubu, 10 yılda 8 elektrikli araç lansmanı gerçekleştirdi. Daha fazla çok yönlülük ve uzun menzil için lokomotif modeli ZOE’yi sürekli geliştirdi. Şehir içi kullanıma uygun bir menzil sunan Twingo Z.E. modelini de geliştiren Renault’nun elektrikli modelleri arasında, Çin’de pazara sunulan küçük şehiriçi SUV modeli Renault City K-ZE ile Avrupa’nın en önemli elektrikli hafif ticari araç gamı yer alıyor.

Renault MORPHOZ, ihtiyaçlara göre kişiselleştirilebilen modüler bir otomobil. Sürüş halindeyken bile indüksiyon yöntemi ile şarj edilen, %100 elektrikli uyarlanabilir bir crossover konsept modeli. 3. seviye otonom sürüş ile donatılan; 2017 yılında tanıtılan SYMBIOZ konsepti gibi, özel paylaşım işlevleri sunan kişisel kullanıma yönelik bir otomobil.

Renault MORPHOZ “Şehir” versiyonu, 40 kWh akü kapasitesiyle, günlük kullanımlar için yeterli olan 400 km menzile sahip. Bu akü kapasitesi, kullanıcı ihtiyaçlarının %90’ından fazlasını karşılayacak belli bir esneklik de sunuyor. Daha uzun mesafeler söz konusu olduğunda karşılanamayan %10’luk kısım için, MORPHOZ ek bir Seyahat Menzili Artırma akü paketiyle donatılabiliyor. Araç özel bir istasyonda “Seyahat” moduna dönüştürülüyor ve sadece birkaç saniye içinde otomobile 50 kWh kapasiteli pil takılarak menzili 700 km’ye çıkıyor.

Renault MORPHOZ direksiyonunun ortasında sürüş ve güvenlik bilgilerini gösteren 10,2 inçlik bir ekran yer alıyor. Direksiyonun arkasında ise, gerçek bir gösterge paneli ve multimedya ekranı yokmuş gibi görünen bir gösterge paneli bulunuyor. Sürücünün ekranları kaldırmak istemesi halinde LIVINGSCREEN gösterge panelinin kolayca açılması sağlanıyor. Bu tekil geniş ekran, hem sürüş bilgilerini hem de multimedya sistemi bilgilerini görüntülüyor. LIVINGSCREEN paneli, manuel sürüş veya otonom sürüş modunda etkinleştirilebiliyor.

MORPHOZ’un yolcu bölmesi, yola bakması gereken sürücü hariç tüm yolcuların sohbet etmek veya ortak bir aktivite yapmak için yüz yüze bakacak biçimde oturabilmelerini sağlayan bir “Paylaşım” modu sunuyor. Tamamen simetrik ön yolcu koltuğu, arkaya bakacak içimde tam tur döndürülüyor. Böylece yolcular, yolcu bölmesindeki orta konsolu ve geniş ekranı kullanarak kendilerini evlerinin oturma odasında gibi hissedebiliyor.

MORPHOZ “Şehir” modundan “Seyahat” moduna geçirilince, arka yolcu koltukları otomatik olarak geriye doğru hareket ediyor ve iç mekanda ek alan yaratılıyor. Bu sayede yolcular daha fazla bacak mesafesi elde ediyor.