Tüketici Hüseyin Baykara 12.10.2020 tarihinde www.evform.com sitesinden HTBPSQKSO sipariş numarası ile ‘Evform markalı yakut 6 kişilik açılır yemek masa sandalye takımı’ sipariş etti. Ürün, üretici firmanın ürünü kargoya tesliminden 2 hafta sonrasında tüketici Hüseyin Baykara’ya ulaştı.
“Ürün ‘iade ve değişim’ koşulları elbette çok komik”
Ürün kargo ile geldiğinde kutuların yırtıldığını ve hasar görmüş halde olduğunu belirten Baykara, ürünü teslim aldığını ve ürün montajı için uzman 2 kişiden profesyonel yardım aldığını belirtti.
Montaj esnasında, ürün montajına yardım eden uzman kişilerin; böyle bir ürün olamayacağını, mutlaka iade edilmesi gerektiğini ve daha önce bu kadar sorunlu bir ürün monte etmediklerini belirttiklerini de söyleyen Baykara, masa ile sandalyelerin hatalı olduğunun görüldüğünü vurguladı. Ürün ‘iade ve değişim’ koşullarını çok komik bulduğunu, firmanın ürünü şu anda iade alması gerektiğini ve ürün bedeli + montaj / demontaj ücretlerinin de kendisine iade edilmesini istediğini TD Tüketici Dostu’na aktaran Baykara, ilgili firmaya ilettiği 30.10.2020 tarihli e-postasında şöyle görüş aktardı:
“Masanın üst kısmı açılıp büyütüldüğünde arasının açık kalıp kalmadığını montaj yapmadan nasıl anlaşılacağını bana açıklamanızı istiyorum. Sandalyelerin montajları yapılmadan ayakların dengesiz olduğu ve hiçbirinin 4 ayak üzerinde duramadığını nasıl test edip öğrenebilecektim, merak ediyorum. Sandalye ayaklarının özensiz ve defolu olmasını ayrıca belirtmek gerekli midir, bilmiyorum. Ürünlerin montajı sırasında çektiğim görselleri ayrıca paylaşacağım.
Defolu ürünlerin tarafımdan alınmasını ve sorunsuz ürünlerle değiştirilmesini istiyorum.
Aksini düşünmek istemiyorum ancak bu e-postaya hızlıca olumlu yanıt gelmemesi durumunda, durum tespiti için Tüketici hakem heyetine gideceğimi gerekirse Tüketici Mahkemesinde dava açacağımı belirtmek isterim”
www.evform.com sitesi, 31.10.2020 tarihinde, konu ile ilgili şu yanıtı iletti:
“Merhabalar,
Siparişiniz sizlere teslim edilmiş olarak görünmektedir. Teslimat sonrası yapılan hasar bildirimleriniz geçerli değildir. Ürünleriniz size teslimat için kargo firması tarafından getirildiğinde kontrol etmelisiniz. Kontrol sırasında üründe hasar söz konusu ise sağlamları teslim almalıydınız ve hasarlı parçaları ise durum tespit tutanağı ile teslim almayarak iade etmeliydiniz.
Şu anda tüm parçalar size teslim edilmiş olup iade değişim talebiniz değerlendirmeye alınmayacaktır.
Saygılar”