‘İnternet üzerinden çok dikkatli alışveriş yapılmalı’
Başkan Kocatürk, ‘Pandemi sürecinde internet üzerinden gerçekleştirilen alışverişlerde adeta patlama yaşandı. Bu süreçte yaşanan yoğunluk ve talep beraberinde bazı sıkıntıları da doğurdu. Gölcük Tüketiciyi Koruma Derneği başkanı olarak Tüketicinin mağduriyet yaşamaması için dikkat edilmesi gereken hususları paylaşacağım. İnternetten alışveriş yaparken dikkat edilmesi gereken konuları gazetemiz okurları için paylaşmak istiyorum. Kapıdan ödemeli teslimlerde özellikle sosyal medya platformlarında yer alan linkler üzerinden yapılan alışverişlerde tüketici oldukça dikkat etmeli’ diye konuştu.
‘Sosyal Medya Üzerinde Yer Alan Linklere Dikkat!’
TÜKODER Gölcük Şubesi Başkanı Çetin Kocatürk, ‘İnternet üzerinden satış yapmak isteyen birtakım firmalar Tüketiciyi aldatmaya çalışan bazı insanlar çeşitli sosyal medya platformlarında herhangi bir link oluşturuyorlar. Örneğin bir ayakkabı alacaksanız, güzel bir ayakkabı resmi oraya konuyor, piyasa fiyatının biraz aşağısında bir fiyat yazılıyor. Fiyat düşük olunca da tabii bize cazip geliyor. Hemen tıklıyoruz, bilgilerimizi veriyoruz ama bize ya hiç ürün gelmiyor ya da gelen ürünün ayakkabı ile hiç bağlantısı olmuyor. Peki ne yapılmalı? Eğer internet üzerinden alışveriş yapacaksak bir defa sosyal medya üzerindeki linklere oldukça dikkat edelim. Ticaret Bakanlığının güvenli damga işareti var mı, merkez şubeleri var mı, telefonları, MERSİS numarası vesaire gibi konular web sayfasında incelenerek sipariş verilmeli’’ İnternet üzerinden yapılan alışverişte hiçbir gerekçe göstermeden, hiçbir cezai şart ödemeden 14 gün içerisinde cayma hakkı olduğuna işaret etmek istiyorum bu hakkı kullanabilmek için mutlaka ürünün alındığı tarafa cayma bildirimi gönderilmesi gerektiğini, o tarihten sonra 14 gün içinde ürünün geri gönderilmesi ve para iadesinin yapılması gerekiyor’ dedi.
‘Farklı gelen ürünlere dikkat’
Kocatürk, son olarak, ‘İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde kapıdan ödemeli siparişler yoğunluk kazanmaya başladı. Kapıdan ödemeli teslimlerde özellikle sosyal medyalarda bulunan linkler üzerinden yapılan alışverişlerde tüketici oldukça dikkat etmeli. Sosyal medyanın içinde yer alan bazı linkler tüketiciyi yanıltabiliyor. Örneğin bazen sipariş verilen ürün ile alakası olmayan ürünler tüketiciye kapıdan ödemeli olarak gönderilebiliyor. Ürünün paketi açılmadan kargoya ödeme yapıldığında ve paket açıldığında istenen ürün gelmediği için tüketici haklarını kullanabilmesi için satıcı firma bilgilerine ulaşması gerekiyor. Ancak kargo ürünü teslim alırken herhangi bir fatura ya da irsaliye istemediğinden, tüketicinin elinde sosyal medya üzerindeki linki üzerinde bulunan Gsm telefon hattından başka bilgi bulunmuyor. Ödeme yapılan firma veya paketi gönderen ile ilgili bilgileri ise kargo vermiyor. Dolayısı ile de tüketici bu gibi durumlarda mağdur olabiliyor’ diyerek açıklamalarını tamamladı.