L’Occitane ve L’Occitane Vakfı şimdiye kadar 10 milyon kişiye göz muayenesi yaptı!

60

Geçtiğimiz 8 Ekim’de Dünya Görme Günü’nü kutlayan L’Occitane, global projesi UNION FOR VISION  10by20 ile 2020 yılına kadar 10 milyon kişiye göz muayenesi hedefini gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşıyor.

Duyuları harekete geçiren, doğal ve organik içerikli kozmetik ve kişisel bakım markası L’Occitane’ın görme konusunda farkındalık yaratma çabası aslında uzun zaman öncesine dayanıyor. 1997 yılında ilk defa ürünlerinin çoğunun ambalajında Braille alfabesini kullanarak bu konuya dikkat çekmeye çalışıyor..

Marka, 2006 yılında kurulan L’Occitane Vakfı ile birlikte 2020 yılı sonuna kadar koydukları 10 milyon kişiye göz tedavisi hedefini gerçekleştirirken, yeni hedeflerini 2025 yılına kadar 15 milyon kişiye göz tedavisi sağlamak olarak revize etti.

Bilgi notu;

L’OCCITANE Vakfı’nın 2006 yılında kurulmasından bu yana, tüm dünyada körlükle mücadeleyi en önemli odağı haline getirdi. Vakıf, her yıl görme sağlığı, kadınları güçlendirme ve biyolojik çeşitliliğe saygı göstermeye adanmış yaklaşık elli projeyi destekliyor. Vakıf, tamamen L’OCCITANE tarafından finanse ediliyor ve yıllık ortalama bir milyon Euro bütçeye sahip.

Hiçbir şey yapılmazsa dünya genelinde görme engelli kişi sayısı 2050’ye kadar üç katına çıkacak. İyi haber, önlenebilir körlükle savaşmanın mümkün olması. L’Occitane ve vakfı, tıbbi ekipman, eğitimler, göz tarama programları, tedaviler ve göz cerrahisine fon sağlayarak bu mücadeleye katılıyor.

“Engellenebilir Körlükle Mücadele Bizim İçin Çok Önemli..”

L’Occitane’da duyuları büyüleyen, duyusal ürünler tasarlıyoruz. Ve bizim için özellikle önmeli bir duyu var ki, o da Görme. Doğanın güzelliğine hayran olabilecekleri ve herkesin bu güzelliği görebileceği bir dünyada yaşamak istiyoruz..

1997 yılından beri ürün ambalajlarımızın çoğunda Braille alfabesi kullanıyoruz. 2000 yılından beri mağazalarımızda satışta olan bağış destek ürünlerimizle( sabun ve dudak balmı veya mum gibi)  bu ürünlerin satışından elde edilen geliri  farklı STK’lara bağışlıyoruz. Burada verdiğimiz destekle dünya çapında önemli sayıda insana göz muayenesi sağlayarak  engellenebilir körlük konusu için çalıştık.

Dünyada yaklaşık olarak 285 milyon insan kör ya da görme engelli.. Tüm bu görme bozukluğu vakalarının %  80’i engellenebilir veya tedavi edilebilir. Eğer hiç bir şey yapmazsak 2050 yılına kadar görme engelli kişi sayısı şu ankş sayının 3 katına çıkacak.**

WHO Universal Eye Health – Küresel sonuçlarına göre  2014 – 2019
İyi haberse, bunun önlenmesinin mümkün olması. L’Occitane ve L’Occitane Vakfı, tıbbi ekipler için ekipman ve eğitimin yanı sıra göz tarama programları , tedaviler ve göz cerrahisi için finansman sağlayarak bu mücadeleye destek oluyor..

Elbetteki tüm bu faaliyetlerde L’Occitane iştiraklerinin yeri çok önemli. Her yıl kendi ülkelerindeki hayır kurumları ve kuruluşlarla ortak yirminin üzerinde proji destekleyerek bütün bu yardımlaşma konularına destek oluyorlar.

Türkiye 2018 yılından beri iki farklı proje ile lokal olarak Altı Nokta Körler Vakfı ile ortak çalışamalarıyla Union for Vision 10by20 projesine destek oldu. Bu sayede Altı Nokta Körler Vakfına Göz tansiyonun ölçen  Pakimetre makinesi alınarak, binlerce kişiye  ücretsiz göz muayenesi desteği sağlandı.

İştiraklerimizin yanı sıra müşterilerimizi de  projelerimize dahil edebilmek bizim için çok önemliydi. Bu nedenle marka olarak 2000 yılından beri uygun fiyatlı farklı bağış ürünleri üretiyoruz. Bu ürünlerin satışından elde edilen karın % 100’ü* engellenebilir körlükle ilgili mücadeleye gidiyor. 2019 -2020 yılları arasında bu dayanışma sabunları ile 620.000 euro üzerinde fon sağlanmıştır.

* Perakende satış fiyatından vergileri çıkardıktan sonraki  tutar.

Ve RaceforVision Projemizle Çalışanlarımızı da Dahil ediyoruz..

2016 yılında ilk kez başladığımız bu yarış ,  her yıl dünya çapında 10.000 L’Occitane çalışanının tamamına açık olarak gerçekleştiriliyor.

2020 yılında tüm L’Occitane çalışanları, bir uyglama üzerinden koşarak, bisiklete binerek ya da yürüyerek Markanın koyduğu hedef 7000.000 km idi. Çalışanların bu  mesafeyi kat etmesi karşlığında Vakıf 350.000 euroluk bir fon ayırdı. Ve bu hedef tüm dünyadaki çalışanlar tarafından gerçekleştirildi.

Türkiye merkez ofisi ve tüm mağaza çalışan ekibiyle bu yarışa destek olmuştur.