Worldfood İstanbul’da Şef Somer Sivrioğlu eşliğinde özel etkinlik

428

Küresel ölçekte ekonomide kıpırdanmalar gerçekleşirken, Türkiye pandemi sonrası yeni normal dönem için geliştirdiği yeni yaklaşımlarla ekonominin çarklarının sağlıklı bir biçimde dönmesi için yoğun çaba sarf ediyor.

Bu yıl geleneksel ve dijital yaklaşımların hibrit yöntemlerle vücut bulacağı ticari etkinlikler arasında yer alan Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı – WorldFood İstanbul, 28’inci kez TÜYAP’ta kapılarını açmak için hazırlıklarını aralıksız sürdürüyor.

İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR) ve Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği (ETÜDER) iş birliğinde, dünyanın ve Türkiye’nin en büyük fuarcılık şirketlerinden Hyve Group’un 25 – 28 Kasım tarihleri aralığında gerçekleştireceği WorldFood İstanbul, birbirinden özel etkinlikleri yerli ve yabancı katılımcıları ve ziyaretçileri ile buluşturmak için gün sayıyor.

Hyve Connect sanal ticaret platformu aracılığıyla Fuar katılımcılarının ticari faaliyetlerini ve ilişki yönetimlerini güçlendirmeyi hedefleyen WorldFood İstanbul, bu yıl ilk defa gerçekleştirilecek etkinliklerle de Fuarın verimliliğini artırmayı hedefliyor.

Gıdada Sürdürülebilir Uygulamalar

2020 yılının ilk günleriyle birlikte tüm dünyayı etkileyen Kovid-19, sektörleri de derinden etkilerken, insanların tüketim alışkanlıklarını ve tercihlerini değiştirdi. Pandemi sonrası dünyada en çok etkilenen sektörlerin başında gelen gıda sektörü ise bu değişime en öncelikli adapte olması gereken sektör olarak öne çıkıyor.

2050 yılında dünya nüfusunun 10 milyara ulaşması öngörülüyor. Küresel iklim değişikliğiyle birlikte doğada değişen dengeler, gıdanın erişilebilirliğine ilişkin haklı endişeler yaratıyor. 10 milyar bireyin sağlıklı bir şekilde beslenebilmesi için, gıdanın topraktan çatala olan serüveninde sürdürülebilir yaklaşımların önemi giderek artıyor.

Ekolojik, sosyal ve ekonomik boyutlardaki sürdürülebilirlik kavramı, inovasyonların yapı taşını oluştururken gıda sektörü için de -üretimden satış ve pazarlamaya kadar, her aşamada hayati bir önem taşıyor. Burada da sektörün tüm paydaşlarına çok önemli roller düşüyor.

Şef Somer Sivrioğlu ile Etkileyici Bir Fuar Deneyimi

WorldFood Istanbul’un bu seneki yeniliklerinden biri olan Food Master’s Class ile Masterchef Somer Sivrioğlu, ziyaretçilere derinlemesine bir fuar deneyimi yaşatmaya hazırlanırken, gıdanın her aşamasında sürdürülebilir yaklaşımların önemine dikkat çekerek, gıdaya bakışımızı da değiştirecek.

Gastronomi Turizmi Derneği iş birliğiyle 27 Kasım Cuma günü gerçekleşecek etkinlikte; sektör profesyonelleri, Şef Somer Sivrioğlu eşliğinde fuar katılımcılarını ziyaret ederken firmaların süreçlerini sürdürülebilir kılmak adına yaptıkları çalışmalara, geliştirdikleri yeni teknolojilere ve sıfır atık insiyatifine odaklanacaklar.

Gıdanın tohumdan çatala olan süreci yanı sıra tüketimi konusunda da yettiği kadar tüketme bilincine sahip olmanın önemine dikkat çeken Şef Sivrioğlu, “Tarımda ve gıdada sürdürülebilirlik yaklaşımları, günümüz dünyasında daha da önemli hale geldi. Küresel ısınmanın etkilerinin ekilebilir topraklarımızı hızla kaybederek yaşıyoruz. Tüm dünyada tarımsal üretimin mali hacmi 3 trilyon dolar. Ve yaklaşık 8 milyar insan, 2019 yılında 400 milyar dolarlık tarım ürününü israf etti. Türkiye’de ise yıllık gıda israfının hacmi 214 Milyar Türk Lirası. Buradan hareketle, her aşamada bilinçli ve sürdürülebilir çözümlerle bu konuda hızla ve önemli ölçüde yol kat etmemiz gerekiyor. Alanında Türkiye’nin en etkili platformu olan WorldFood Istanbul’un bu yıl gıdada sürdürülebilirlik konusuna odaklanmasını, bu alanda farkındalığı artırmak adına çok önemli bir çaba olarak görüyorum. Umarım bu bilinç en kısa sürede tüm platformlarda daha sık bir biçimde gündeme gelecektir. Doğaya iyi baktığımız sürece, karşılığını fazlasıyla alıyoruz. Böylece birbirinden lezzetli yemekleri yapma, yeme ve birbirinden keyifli sohbetleri elde etme şansına sahip oluyoruz,” sözleri ile WorldFood Istanbul’un başta sektör profesyonelleri olmak üzere, herkes için çok güçlü bir platform olma özelliğinin altını çizdi.

Rüzgarın yönü değişirken en doğru kararı almak isteyen tüm sektör profesyonellerini Somer Sivrioğlu ile WorldFood İstanbul yolculuğuna bekliyoruz.

Etkinliğe katılımla ilgili detaylı bilgiye link aracılığı ile ulaşabilirsiniz.

Hyve Group Hakkında

Hyve Group, 14 ülkede 17 global ofisi ve 1.000’in üzerinde deneyimli personeliyle dünya genelinde 120’yi aşkın etkinlik düzenleyen uluslararası bir fuar şirketidir. Hyve Group, amacı dünyanın her köşesinden gelen müşterilerin olağanüstü anlar paylaştığı ve sektör inovasyonunu şekillendirdiği kaçırılmayacak etkinlikler düzenlemek olan yeni nesil bir fuar şirketidir. Hyve Group plc, Dönüşüm ve Büyüme (TAG) programının ardından Eylül 2019’da ITE Group plc’nin yeni ismi olarak duyuruldu. Vizyonumuz, dünyanın en önde gelen içerik odaklı ve mutlaka gidilmesi gereken etkinlik portföyünü oluşturarak müşterilerimize muazzam bir deneyim ve yatırım getirisi sağlamaktır. Türkiye’de ise Hyve Group gücünü bölgedeki küresel ağdan alarak inşaat (Yapı Fuarı – Turkeybuild İstanbul), turizm (EMITT), kozmetik (BeautyEurasia), gıda (WorldFood İstanbul), raylı sistemler ve lojistik (Eurasia Rail) sektörlerinde Türkiye’nin öncü fuarlarını düzenlemektedir.