Sağlıklı adımlarda yeni hedef: yılda 100 bin öğrenciye ulaşmak!

190

Nestlé Türkiye ve Millî Eğitim Bakanlığı iş birliğinde 8 yıldır yürütülen Sağlıklı Adımlar Projesi, 2020-2021 eğitim öğretim yılı ile birlikte yılda 100 bin çocuğa erişmeyi hedefliyor. Proje kapsamında bugüne kadar 17 ilde 172 okulda 117 bin öğrenciye, 234 bin aileye ve 4 bin öğretmene ulaşıldı. Geçtiğimiz eğitim öğretim yılında, bağımsız bir araştırma şirketi tarafından öğretmenlere yapılan ölçme ve değerlendirme sonucuna göre, projede son 8 yılın rekoru kırılarak bilgi seviyesinde en yüksek artış oranı elde edildi.

Dünyanın lider gıda şirketi Nestlé ve Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü ortaklığıyla yürütülen Sağlıklı Adımlar projesinde yeni bir dönem başlıyor. Bireyler ve ailelere etki eden, Türkiye’nin bu alandaki en uzun soluklu kurumsal sosyal sorumluluk projelerinden biri olma özelliğini taşıyan, bugüne kadar 17 ilde 172 okulda 117 bin öğrenciye, 234 bin aileye ve 4 bin öğretmene ulaşan projenin yeni hedefi,yılda 100 bin öğrenciye dokunmak.

Sağlıklı Adımlar Her Yıl 100 Bin Öğrenciyle Çoğalacak

Pandemi sürecinde, Sağlıklı Adımlar proje içeriğini 23 Nisan 2020 itibariyle web sitesi üzerinden erişime açtıklarını ifade eden Nestlé Türkiye CEO’su Ansgar Bornemann: Sağlıklı Adımlar Projesi, Ortak Değer Yaratma anlayışımız kapsamında, 2030 yılına kadar dünyada 50 milyon çocuğun daha sağlıklı bir yaşam sürmesine yardımcı olma amacımız doğrultusunda hayata geçirildi. Gelecek nesillerin dengeli beslenme alışkanlıklarını benimseyebilmesi için Türkiye’de 8 yıldır çalışmalarımızı sürdürüyor, ilerleyen yıllarla beraber daha fazla çocuğun hayatına dokunmayı amaçlıyoruz. Türkiye’nin ve tüm dünyanın içinde bulunduğu zorlu pandemi sürecinde, sağlıklı geleceğe katkıda bulunma hedefimize hep birlikte yürümek için, proje içeriklerimiz web sitesine yüklendi. Böylece, sadece proje kapsamındaki okulların değil, tüm Türkiye’deki öğretmenlerin ve öğrencilerin erişimine açıldı. Web sitesinde sadece 1 ayda %525 kayıt artışı oldu. Çalışmanın bu denli büyük bir ilgi görmesi, yeni hedeflerimizi belirlerken en iyi yol göstericimiz oldu. 2020-2021 eğitim öğretim yılı itibarıyla 100 bin öğrenciye erişmeyi hedefliyoruz” dedi.

Ansgar Bornemann yeni eğitim öğretim döneminde 100 bin öğrenci hedefine erişmek için planlanan yeni uygulama modeline ilişkin şu bilgileri verdi: “2020-2021 eğitim öğretim yılı itibarıyla öğrencilerimize dengeli beslenme, fiziksel aktivite, kişisel hijyen, geri dönüşüm ve bilinçli tüketici olma konularında uzman akademisyenler desteğiyle oluşturduğumuz etkinlik kartları ile ulaşacağız. Bu kartlarda öğrencilerin okulda öğretmenleri, evde de ebeveynleri ile işleyebilecekleri çeşitli etkinlikler yer alacak. Ayrıca öğretmenler için de bu konu başlıkları altında bir kaynak doküman oluşturmayı hedefliyoruz. Her dönem 50 bin öğrencimize ulaşarak, eğitim öğretim yılı boyunca 100 bin çocuğumuza temel mesajlarımızı iletmeyi hedefliyoruz.”

Projenin Başarısı 8 Yılın Rekorunu Kırdı

Projenin 2019-2020 yılında rekor bir başarıya ulaştığını da söyleyen Ansgar Bornemann şunları aktardı: “2012 yılından beri sürdürdüğümüz Sağlıklı Adımlar Projemizin olumlu sonuçlarının yıllar içinde arttığını gözlemlemek gurur verici. Bağımsız bir araştırma şirketi tarafından her yıl düzenli olarak gerçekleştirilen ölçme ve değerlendirme çalışmalarının, bu sene öğretmenler üzerinde yapılan güncel test sonuçlarına göre, Sağlıklı Adımlar projemizde 2019-2020 eğitim öğretim döneminde bilgi düzeyinde %41 artış ile 8 yılın en yüksek oranını yakaladık. Bu sonuçlar, projenin başlangıcından bu yana bilgi seviyesindeki en yüksek artış oranını elde ettiğimizi gösteriyor. 

2030 yılına kadar dünyada 50 milyon çocuğun sağlıklı beslenmesine katkıda bulunmayı taahhüt eden Nestlé’nin, 86 ülkede yürüttüğü “Nestlé for Healthier Kids – Daha Sağlıklı Çocuklar için Nestlé” programı ile bugüne kadar yaklaşık 20 milyon çocuğa ulaşıldı. Bu küresel sosyal sorumluluk inisiyatifi Türkiye’de, Millî Eğitim Bakanlığı iş birliği ile Sağlık Adımlar Projesi başlığı altında yürütülüyor.  

Nestlé Türkiye Hakkında:

Dünyanın lider beslenme, sağlık ve iyi yaşam şirketi Nestlé, 1875 yılında süt bazlı bebek maması Farine Lactee ile Türkiye pazarına girdi. 1909 yılında Karaköy’de ilk satış ofisini açtı, 1927 yılında Feriköy’de ilk fabrikasını kurdu. Nestlé, 1933’de ilk fıstıklı çikolatası “DAMAK”, 1984’te ilk çözünür kahve “NESCAFE” ve 1986’da çocuklar için üretilen çikolatalı toz içecek “NESQUIK” gibi birçok kategoriye Türkiye’de öncülük etti. 1989’da ilk kahve kreması “COFFEE MATE” ve 2002’de ilk hazır kahve karışımı “NESCAFE 3’ü1 Arada” ürünleri ile yelpazesini geliştirdi. 2001 yılında Nestlé, Türkiye’de su pazarına “NESTLÉ PURE LIFE” ile girdi ve bunu 2006’da ERİKLİ Su ile birleştirdi. Nestlé, hem dünyada hem de Türkiye’de faaliyetlerini genişletmeye devam ederek, 2007’de Novartis Tıbbi Beslenme Birimi’ni ve 2012’de globalde Pzifer Nutrition’ı satın alarak SMA bebek mamasını çalışmalarına kattı ve operasyonlarına tıbbi beslenmeyi de ekledi.

Bugün Türkiye’de 10 farklı kategoride 800’ü aşkın ürünü ve 50’ye yakın markasıyla faaliyet gösteren Nestlé, Bursa’daki dört fabrikasında üretim ve ihracat faaliyetlerine devam ediyor.

Önceki İçerikVAKKO Chocolate’tan yeni yıla tatlı bir geri sayım
Sonraki İçerikMike Tyson – Roy Jones Jr. Maçı S Sport Plus’ta!