EPDK’dan Tüketiciye Gaz Ayıbı

187

Ali İhsan NAZLI // Tüketici Sorunları Yardım Derneği (TÜSOYAD) Genel Başkanı

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu, EPDK’nın tüketicinin haklarının korunması gerekirken, şirketleri koruyan zihniyetle hareket etmesine anlam veremiyoruz.

Kartlı doğalgaz kullanan, yaz aylarında imkanları ve bütçelerine istinaden kartına kontör yükleyerek gaz alıp birikim yapmak isteyen tüketicilerimizin birikimlerine göz diken ve Kartlı doğalgaz kullanan tüketiciye ek fatura göndererek, tüketicilerimizi zora sokan EPDK’yı kınıyoruz. EPDK’nın bu yaklaşımı tüketiciyi üzmektedir.

Kartlı saat kullanan tüketicilerimizi, Kartlı doğal gaz kullananları mekanik saat kullanmaya zorlamaya çalışmaktadır ve bu şartlar da gösteriyor ki; EPDK tarafından tüketicinin değil, şirketlerin korunduğunun göstergesidir. “Tüketiciye yönetmelik gereği, vatandaşların iki aylık harcayacağı gaz haricinde gaz verilmemesi; acaba ülkemiz doğalgazda sıkıntı mı yaşamakta, yoksa Doğalgaz Şirketleri mi korunmakta?” sorularını akla getirmektedir.

EPDK’nın 03 Kasım 2002 tarih ve 24925 sayılı resmi gazetede yayınlanan Doğalgaz Piyasası Dağıtım ve Müşteri Hizmetleri Yönetmeliğinin eski 40. maddesinin acilen değiştirilmesindeki amaç tüketicinin korunması değil, doğal gaz şirketlerinin korunması amacını gütmektedir. Yeni yönetmeliğin 8 maddesi tüketicinin lehine değil aleyhine bir karar olduğu gibi, bir de bu yetmezmiş gibi, 29.07.2018 tarih ve 30493 sayılı resmi gazetede yayınlanan yönetmeliğin de bir an önce kaldırılması veya tüketici lehine değiştirilmesi gerekmektedir.

Serbest piyasa ekonomisi ile bağdaşmayan bir tutum izleyerek, birilerini korumaya ve kollamaya kalkmak EPDK’nın böyle bir tutum ve davranış içine girmesinden dolayı Enerji Bakanlığının harekete geçmesini ve 03 Kasım 2002 tarih ve 24925 sayılı resmi gazetede yayınlanan (yeni madde ise 8 madde) Doğalgaz Piyasası Dağıtım ve Müşteri Hizmetleri Yönetmeliğinin 40. maddesinin değiştirilmesi (maalesef 8 maddeye alınan) tüketici aleyhine olan maddenin değiştirilerek eski haline alınması gerekmektedir.

Tüketicinin zaafını kullanan bu satış tekniğine karşı acilen tüketicinin mağduriyetini önleyici gerekli tedbirlerin alınması, Enerji Bakanlığı’nın bu konuya el atması, haksız uygulamaların durdurulması ve gerekli düzenlemelerin yapılması gerekmektedir.