Dijital tekstil baskısı %600 su tasarrufu yaptırıyor

215

Moda endüstrisindeki hızlı gelişmelerle birlikte tekstil baskısı sektörü de büyüyor. 165 milyar dolarlık tekstil pazarında dünyada yılda 30 milyar metrekarenin üzerinde baskı yapılıyor. Tekstil baskısı sektörü dijital tekstil baskısı teknolojileriyle daha yeşil bir gelecek için çalışıyor. Dijital tekstil baskısı makinaları yüzde 600’e kadar su tasarrufu yapabiliyor

Global baskı federasyonu FESPA’ya göre dijital tekstil baskısı teknolojileri moda dünyasını daha yeşil hale getiriyor. Moda endüstrisindeki hızlı gelişmelerle birlikte tekstil baskısı sektörü de dönüşüyor. 165 milyar dolarlık tekstil pazarında dünyada yılda 30 milyar metrekarenin üzerinde tekstil baskısı yapılıyor. Dünya nüfusu artmaya devam ettikçe baskı sektörünün de büyümesi bekleniyor. Söz konusu büyümeyle birlikte sürdürülebilir teknolojiler de önem kazanıyor.

6 kat daha az mürekkep kullanıyor

Sürdürülebilirlik dünyasında, kaynakların kullanımını asgariye indirmek için çalışmalar yürütülüyor. Dijital tekstil baskı makinaları üretimde karbon ayak izini önemli ölçüde azaltıyor. Tekstilde döner serigrafi baskıda büyük miktarlarda su ve mürekkep kullanılıyor. Döner serigrafi baskı yapılırken metre başına 35-60 cc oranında mürekkep tüketiliyor. Buna karşılık kumaşın yüzeyine mikro mürekkep damlacıkları püskürten Piezo elektrikli yazıcı kafalarını kullanan dijital tekstil baskısı, metre başına 6 ila 9 cc mürekkep kullanıyor.

Basit bir ifadeyle bu, döner kafalı bir yazıcıda yapılan 10.000 metrelik bir baskı çalışması, dijital yazıcı tarafından kullanılan 90 kilonun aksine 540 kilodan fazla mürekkep kullanacağı anlamına geliyor. Sulu mürekkep dispersiyonlarındaki ana bileşen su olduğundan, bu dijital tekstil baskı makinalarıyla yüzde 600 su tasarrufu anlamına geliyor.

En yeşil teknolojiler tanıtılacak

Avrasya Bölgesi’nin en büyük endüstriyel reklam ve baskı dünyası buluşması olan FESPA Eurasia’nın Fuar Müdürü Betül Binici, “Dijital mürekkep püskürtme işlemi, hem mürekkep hem de baskı teknolojisiyle daha yeşil, temiz bir ayak izi sunuyor. FESPA Eurasia olarak bu yıl da sektördeki en yeni ve yeşil teknolojilere ev sahipliği yapacağız” diyor.

Betül Binici, hazırlıklar tüm hızıyla devam eden FESPA Eurasia 2021’in planlandığı gibi 2-5 Aralık tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi’nde (İFM) gerekli tüm önlemleri alarak baskı dünyasını sekizinci kez bir araya getireceğini söylüyor. Binici, yeni uygulamalarla fuarda da yaratıcı uygulamaların sektörü yeniden canlandıracağını vurguluyor.

FESPA Eurasia hakkında:

Global baskı federasyonu FESPA ve (Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği) ortaklığıyla kurulan FESPA Eurasia, ilk fuarını 2013 yılında gerçekleştirdi. 2013 yılından bu yana toplam 7 fuar gerçekleştiren FESPA Eurasia, 2021’de 2-5 Aralık tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde baskı dünyasını yeniden bir araya getirecek.